Наукове обґрунтування стратегій соціалізації учнів різного віку, розробка відповідних проектів на рівні конкретних освітніх установ, координація діяльності методичної служби в забезпеченні умов для підвищення творчої активності педагогічних кадрів.
Визначення змістів організації процесу соціалізації особистості відповідно моделі цього процесу із усвідомленням того, яким чином рівень соціалізованності вчителя, його самосвідомість й готовність до самозмін, впливають на організаційні, соціальні й психологічні характеристики освітнього середовища, в якому відбувається
соціалізація учня.
Аналіз вікової специфіки процесів соціалізації дітей у системі шкільної освіти; аналіз особливостей соціалізації дорослих та визначення напрямів освітньої діяльності щодо підвищення їх соціальності та професійної ефективності.